Рококо
21.02: Маркетинг štampaj
недеља, 21. феб 2021, 23:59 -> 13:56
Двадесет први фебруар
Двадесет и првог фебруара, Џек Керуак овако одговара Алену Гинзбергу на писмо послано му два дана раније, где он предлаже да се у склопу маркетиншке кампање која би пратила објављивање Бароузовог романа Џанки код издавачке куће „Ејс букс“, Керуаково име користи у једном рекламном тексту:
„Драги Алене и господо, не дајем вам дозволу да користите моје име у белешкама које сте припремили са А. А. Вином и Карлом Соломоном за колумну о књижевности Дејвида Демпсија у Њујорк Тајмсу. Не желим да се моје право име користи у контексту зависности од дроге док псеудоним скрива право име аутора књиге и тако га штити од могућности тужбе, а ја се не штитим и још се моје име користи из маркетиншких разлога да би се његова књига боље продавала. (...) С особитим поштовањем и строго пословно (...)“
Гинзберг већ сутрадан, видно саркастично, одговара на пословни тон Керуаковог писма ословљавајући га са „Драги господине“, а завршавајући са: „Уз највише поштовање и у најстриктнијем духу трговине“.
Ипак, било да ову ствар назовемо свађом или неспоразумом, свакако се брзо разрешила. Сличне ситуације биле су карактеристичне за дугогодишње чврсто пријатељство два писца које је трајало све до Керуакове смрти. А независно од њихових ставова према маркетингу, постхумно су обојица, као и цео битнички покрет, постали бренд и својеврсна маркетиншка лозинка у једној, макар и не одвише широкој, тржишној ниши.