Рококо
30.05: Проза štampaj
недеља, 30. мај 2021, 11:18 -> 01:40
Тридесети мај
У чувеном интервјуу са Питером Богдановичем, Орсон Велс је начинио дистинкцију међу двојицом режисера које је волео: „Џон Форд је чиста поезија, Хауард Хокс - врхунска проза". Има, наравно, у овој дихотомији нечег од оне најчувеније Платон-Аристотел, која се после у разним културама варира на толико начина: Шилер- Гете, Достојевски-Толстој или Битлси-Стонси.
Хауард Хокс је рођен тридесетог маја 1896, као син првенац богатих родитеља који су у то време живели у Индијани. Две године касније, породица се сели у Висконсин. Због лошег здравља Хауардове мајке, породица све више времена проводи у Пасадени, у Калифорнији, да би се тамо, у време када дечак има четрнаест година, напокон и преселили. Долазак у Калифорнију, у само средиште настајуће филмске индустрије, представљаће понајвећи утицај на његову будућност.
Хокс почиње да се бави режијом још у ери немог филма. Ипак, златно доба његове каријере пада у време од касних тридесетих до касних педесетих година двадесетог столећа. Његова дела су, између осталих, „Имати и немати", „Велики сан", „Мушкарци више воле плавуше" те „Рио Браво". Као што се види већ и из овог кратког избора из његове филмографије, волео је да екранизује романе великих писаца те је упамћен као један од првих режисера у чијим филмовима доминирају јаки женски ликови.
Умро је 26. децембра 1977. године у Палм Спрингсу. Све до смртног часа је планирао нова снимања и филмове.