Бермудски троугао
Радомир Лале Марковић: Вештачка интелигенција је ту да остане štampaj
петак, 14. јун 2024, 09:18 -> 17:12
О технолошкој будућности медија, виртуелним студијима и аватарима, о јавном наступу и говору тела Ангеле Меркел.
„Ускоро неће бити потребе да се новинар снима, јер ће вештачка интелигенција од предефинисаних аватара већ да уради продукцију човека који говори и да комплетно претражујући интернет, измонтира и избаци цео прилог. Када причамо о кратком садржају, то се неће десити за неколико година, дешава се већ данас. Најважније је да схватимо да је вештачка интелигенција ту да остане. Ово није још једна прича као што су биле ВР или 3Д, пролазна. По свим информацијама које имамо АИ ће не само да остане, него да иде у дубину и комплетно да мења новинарство, али и све друге послове. Само људи који разумеју промену, да је промена једино што је стално, ће и даље моћи да буду конкурентни. Једна од најважнијих вештина коју људи који желе да се баве било каквим послом треба да развијају је да разумеју начин на који треба да комуницирају са вештачком интелигенцијом. За почетак, са што више детаља.
Верујем да сви људи који желе да нешто раде у будућности, ако науче да користе вештачку интелигенцију, могу да унапреде свој посао, да постану конкурентни глобално. На телевизији, међутим, појавићу се ја или мој аватар, али биће неки човек који ће нешто да прича. Докле год, ипак, постоји критична маса људи који имају гласачко право, који су битни, постојаће и потреба да се на њих утиче путем медија. Како буду долазиле ове нове генерације, корпорације ће да иду ка њима, као и политика. Нису полудели ови политичари што су данас на Тик Току,” каже у Бермудском троуглу Радомир Лале Марковић, вишедеценијски ИТ новинар и продуцент.
Са саговорником подкаста о медијима разговарамо и о томе како се уче медијски наступи, како се политичари „уземљују“ током говора, зашто ће у наредној развојној ери емоционална интелигенција бити најважнија људска вештина, о томе шта ће се сматрати медијима за пет година, који ће послови у данашњим редакцијама бити вишак, а који медијски садржаји у потпуности нестати.
„У медијима су угрожена сва занимања. Ако ћемо тако да гледамо на ствари – сви смо слободни да тражимо други посао. Али ја на то не бих тако гледао. Посматрао бих ову промену као шансу. Ево, ја сам сад нешто причао са неком банком за кредит. Они ми кажу да на моју шифру делатности, видео кинематографска производња, више не дају кредит. Питам: 'Зашто?' Па, каже, ви сте угрожени... Онда сам питао Фонд за развој Републике Србије. Они ми кажу исто. Они, дакле, нешто знају. Из личног искуства говорећи о томе како да се остане конкурентан, а укључен у актуелне трендове, треба да се прати новчани ток, новац треба посматрати. Новац је флуидан, а новчани ток је као један цевовод. Тај цевовод има своје вентиле, он капље. Ако не знате где су ти вентили, остаћете на сувом, да тако кажем. Ако размишљате где су ти вентили, најбоље је да погледате где инвестирају велике корпорације.“